Een anders dan normale Kerst 2020

Corona zorgde er deze Kerst voor dat alles anders moest dan dat we gewend waren. Om toch een zinvol momentje te creëren hebben enkele mensen van onze parochie hun schouders gezet onder een mooie Kerstevocatie.

Zo werden er in de weken voor kerstmis kleine affiches rondgedragen, met de vraag om deze voor het raam te hangen. De kaarsjes op de affiches waren in alle straten van Steenhuffel zichtbaar en gaf een mooi teken van solidariteit en hoop.

Op Kerstdag zelf was de kerststal en de kerk mooi ingericht met een corona-proof doorloopparcours; enkele mooie teksten of afbeeldingen deden ons stilstaan bij de warmte en genegenheid die we ons momenteel moeten ontzeggen buiten onze bubbel. In de kapel achter in de kerk werd een korte animatiefilm getoond over het kerstverhaal.

Bedankt aan de vrijwilligers om in deze koele en donkere periode een lichtje te brengen voor ons allemaal.