Fiets mee met de 3de kapellekestocht!

“Overal langs Vlaamse wegen komt men U Maria tegen.”

Prachtig toch dit stukje jeugdsentiment en Vlaams cultureel erfgoed?!

Op dinsdag 28 mei organiseren we onze 3de Kapellekestocht.

Wat is dat?

De kapellekestocht is een rustige fietstocht in groep die ons meeneemt naar verschillende Maria Kapellekes verspreid in onze parochie en daarbuiten. De kinderen die mee willen gaan kunnen aan de hand van foto’s proberen om alle kappellekes te vinden. Bij elk kapelletje wordt de ontstaansgeschiedenis verteld – sommigen ietwat luguber, anderen uit dankbaarheid of … We maken kennis met de lokale vrijwilligers, vaak buren, die instaan voor het onderhoud. We brengen hulde aan Maria in de vorm van muziek, een gebed, een lied, een bezinning.  En we eindigen onze tocht aan de kerk en drinken gezellig samen nog iets verfrissends.

Praktisch:

• Verzamelen vanaf 18u45 aan de kerk van Steenhuffel
  • Start: 19u00 vertrek aan de kerk
  • Lengte: ca 11 km
  • Aankomst: 21u00 aan de kerk van Steenhuffel
  • Verfrissing aangeboden door de parochie

Onze eerste editie twee jaar geleden was een succes. Lees er alles over hier.

Iedereen die zin heeft om mee te doen is van harte welkom om ons te vervoegen. Wij hopen alvast op zonnig lente-fiets weer.

Tot dan!
De parochieploeg van Steenhuffel.

Meer informatie over alle kapelletjes van Londerzeel en hun ontstaansgeschiedenis vind je op de site van de gemeente Londerzeel