Ik wens je licht – adventsactie 2020

Beste mensen,

zoals Jezus als een klein vlammetje in de wereld kwam zo kan iedereen ook een vlammetje zijn voor iemand anders. Geef dit vlammetje door aan elkaar want licht is teken van hoop.

De kleinsten onder ons weten dit al, daarom maken de kleuters van ons dorp wensvlammetjes. Hiermee maken ze een reuzevlam op school en nadien brengen ze al deze wensvlammetjes naar de kerststal aan de kerk. Daarom aan iedereen een warme oproep om de wensvlammetjes van onze kleuters te komen bewonderen aan deze kerststal tijdens de kerstvakantie. Dankjewel ook aan ‘de mannen van de zevende hemel’ die elk jaar opnieuw voor deze stal zorgen. Tegelijkertijd  willen de kleuters hun warm hart tonen voor de organisatie Het Open Poortje in Schilde. Daarom verzamelden ze zeep,schampoo, wasproducten, pampers, tandpasta … Dit wordt vast een nuttig kerstgeschenk voor kansarme gezinnen. Wij zijn als parochie zeer fier over die inzet van de kinderen en de juffen. Jullie toch ook?

Kerstmis 2020  gaan wij dit jaar niet samen in onze kerk kunnen vieren. Daarom stellen wij het volgende voor:

• Op kerstdag op vrijdag 25 december tussen 10 en 12 uur en ’s avonds tussen 17 en 18 uur,willen wij jullie graag uitnodigen om een wandeling te maken naar onze kerststal en onze kerk. Als jullie een kerstwens meebrengen, dan krijgt dit zeker een plaats in onze boom.
  • Wij voorzien buiten een kleine kerstevocatie en er zal ook iemand van ons aanwezig zijn om kerstwensen over te maken. Dus iedereen is alleen of in zijn gezinsbubbel van harte welkom.  Op kerstdag 11 uur zullen onze kerkklokken feestelijk luiden om alle vredewensen uit te strooien naar alle grote en kleine bubbels van ons dorp.

Hang alvast deze vlam aan je raam, daarmee toon je dat Kerstmis het moment is om licht te zijn voor elkaar. Ook een klein lichtje kan voldoende  zijn om de weg in het donker te vinden….

Hang jij deze kerstwens voor het raam?